Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Φακές σούπα

-->φακες
Υλικά
½ κιλό φακές ψιλές
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1-2 σκελίδες σκόρδο σε φέτες
½ κούπα σάλτσα
1-2 δαφνόφυλλα
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι

προαιρετικά
καρότο στον τρίφτη
ρίγανη

Εκτέλεση
Καθαρίζουμε και πλένουμε καλά τις φακές.
Τις βάζουμε στη κατσαρόλα με νερό, να μουλιάσουν για 5-6 ώρες ή από βραδύς
Τις ξεπλένουμε και τις βάζουμε με μπόλικο νερό και με όλα τα υλικά εκτός από το αλάτι και το λάδι να βράσουν για 30 λεπτά στο περίπου.
Βάζουμε λίγο λάδι, αλάτι και τα αφήνουμε να πάρουν άλλη μια βράση.
Σερβίρετε ζεστή με λίγο ξύδι και συνοδεύετε από ελιές, τουρσί και ρεγγα σε όλες τις τις εκδόσεις

Δεν ξεχνώ
Ο χρόνος βρασμού εξαρτάτε καθαρά από το πόσο βραστερές είναι οι φακές μας. Αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο νερό.
Δεν τις συνδυάζουμε ποτέ με τυρί ή άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα γιατί το ασβέστιο δεν αφήνει να απορροφηθεί ο σίδηρος από τον οργανισμό μας.
Μπορούμε να τις κάνουμε στη χύτρα, με μόλις 7-8 λεπτά χρόνο βρασμού!!!!!!

καλή επιτυχία


7 σχόλια:

Ξανθή είπε...

Καλημέρα!! το αυριανό μας φαγητό θα είναι φακές!!
Να συμπληρώσω ότι τις φακές τις συνοδεύουμε με πράσινη σαλάτα για να βοηθήσουμε την απορρόφηση του σιδήρου.

Ελπινίκη είπε...

Αχ... κι εγω φακες θα κανω για αυριο και σκεφτομουν τι μπορω να βαλω μεσα επιπλεον για να αλλαξει λιγο η γευση τους, γιατι ο αγαπημενος μου λέει ότι όλα τα καθημερινα φαγητά μου ειναι νοστιμα, χωρις ομως να εχουν αυτο το κατι που θα σε κανουν να το ξαναζητησεις συντομα...

Οπότε σκεφτομαι....

Ανεράιδα είπε...

Έτσι τις κάνω κι εγώ και μ' αρέσουν πολύ! Ευτυχώς και στα παιδιά (ο άντρας μου δεν τις τρώει αλλά δε μας πειράζει, χιχι)...Ο αδελφός μου κάνει τις πιο τέλειες φακές που έχω φάει (!), εκτός από τα παραπάνω ρίχνει μέσα και ό,τι λαχανικό έχει στο ψυγείο του. Τις προάλλες είχε βάλει πιπεριές και καρότα.
Επίσης, κάπου έχω ακούσει ότι αν τις συνοδέψεις με ρύζι έχεις την αποτελεσματικότερα απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν. (Σόρυ για τη φλυαρία)

Ελπινίκη είπε...

Καλημερα....
τελικα εκανα χθες φακη κι εκτος απο τα παραπανω εβαλα 1 καροτο και 1 πατατα τριμμενη...
Μου φανηκε πολυ καλη, και αν το απογευμα περασει και το... τεστ του γευσιγνωστη μου θα την αναρτησω.

Ξανθή είπε...

Κορίτσια στη Ρόδο οι φακές γίνονται με ρύζι.
Λαχανικά επιπλέον βάζω κι εγώ ιδιαίτερα το καρότο πάει πολύ.Πάω τώρα να τις μαγειρέψω.

Μarion, είπε...

Μ αρέσουν οι φακες χειμώνα - καλοκαίρι..
Και τις τρώω με τυρί φέτα (φτού..)

Πάντως είναι πολύ νόστιμο φαγάκι
Κάποιες φορές ψιλοκόβω κι εγώ μια πατατούλα σε κυβάκια.

Ελευθερία είπε...

Ξανθη μου εχεις απολυτο δικιο, για καλυτερη αποροφιση του σιδιρου, παντα το συνδιαζουμε με κατι οξινο και με βιταμινη C.

Ελπινίκη δεν την εχω φαει ποτε με πατατα, αλλα... θα το δοκιμασουμε σιγουρα!!!!

Ανεράιδα εχεις δικιο για το φακορυζο, και ειναι και πολυ νοστιμο. εμεις παλι... τις τρωμε σε spetzle κατι σαν χειροποιητα μακαρονια (γερμανικα καταλοιπα)

Ελπινίκη δεν μας ειπες τι ειπε ο ... γευσηγνωστης!!!

Ξανθή μου δεν ηξερα για τη ροδο, ευχαριστουμε για την πληροφορια!!!

Μarion θα σε "μαλωσω", να ξερεις οτι οτιδηποτε εχει σιδιρο δεν συνδιαζεται με γαλακτοκομικα, οποτε ποτε με τυρι.